سوالات مناسب پرسشنامه‌ی پسا-رویداد

۱۳۹۸/۰۱/۲۰
title

رویداد بعدی را بهتر برگزار کنید!

رویداد (Event)، همایش یا کنفرانس شما به پایان رسیده است، اما از کجا می‌دانید که همه افراد شرکت کننده راضی بوده‌اند؟ نقاط قوتتان چه بوده و چه چیزی می‌توانست بهتر باشد؟

پس برای بهتر و بهتر شدن نیاز هست تا یک سفر کوتاهی به ذهن افرادی که در رویداد شرکت کرده‌اند داشته باشید تا ببینید چه چیزی در آن می گذرد.

 

مهمترین نکات برای تهیه و ارسال پرسشنامه پسا-رویداد

اگر می‌خواهید بهترین فیدبک و نظرات ممکن را دریافت کنید، این نکات مهم را مدنظر داشته باشید:

 

همه چیز به زمان‌بندی بستگی دارد

پرسشنامه پسا رویدادی شما چیزی نیست که فقط مجبور باشید انجامش بدید تا از عذاب وجدان خلاص بشید! این پرسشنامه هم یک قسمت از رویداد شماست. بنابراین برای آن یک زمان‌بندی داشته باشید.

پرسشنامه‌ی شما باید بلافاصله بعد و یا حتی حین برگزاری ایونت قابل مشاهده باشد. می‌توانید یک لینک کوتاه در اسلایدهای سخنران‌ها و یا روی برچسب صندلی‌ها قرار دهید، یا آن را داخل ایمیل تشکر (اگر ارسال می‌کنید) و یا اپلیکیشن و یا سایت رویداد قرار بدهید.

 

هدفتان را بدانید

دانستن هدف شما از تهیه پرسشنامه به شما کمک می‌کند تا یک دید بهتری در نوشتن سوالات داشته باشید تا بهتر بتوانید تجربه و حس واقعی مخاطبان رویدادتان را به دست آورید.

به عنوان مثال شما می‌خواهید بدانید که چطور نحوه پذیرایی رویداد بعدی‌تان را بهتر کنید؟ یا در مورد مناسب بودن هزینه آن مطمین شوید یا می‌خواهید روی مکان برگزاری و دسترسی و حمل و نقل آسان‌تر افراد تمرکز کنید؟ دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا روی نقشه‌های آینده تمرکز کنید و از کاستی‌های گذشته فاصله بگیرید.

 

این که چطور سوال بپرسید مهم هست

گاهی اوقات دیگاه‌ها از اعداد و کمیت‌ها گویاتر هستند. خب چطور می‌توانید از کیمت‌ها عبور کنید و به کیفیت‌ها برسید؟!

به سادگی! سوال‌های پایان باز را در پرسشنامه خود قرار بدهید.

سوا‌ل‌های پایان بسته که با "آیا" شروع می‌شوند ممکن هست برای پرسشنامه‌های پسا رویداد چیز زیادی را به شما منتقل نکنند چرا که فقط جواب‌های بله/خیر را تقدیم شما می‌کنند.

سوال‌هایی که با "چرا/چگونه/چه چیزی" شروع می‌شوند می‌توانند افراد را دعوت به توضیح دادن کنند، حتی بیشتر از آن چیزی که شما در سوال‌هایتان لیست کرده‌اید.

ترکیب سوال‌های پایان باز نزدیک به خواسته‌ها و هدف شما از این پرسشنامه، قطعا یکسری اطلاعات ارزشمند را تقدیم شما خواهد کرد که برای ارتقای رویدادهایتان به آن‌ها نیاز دارید.

 

با استفاده از پرسشنامه‌های آماده ویفُرم، سریع بسازید و بهتر نتیجه بگیرید!

          پس از ثبت‌نام و ورود، روی دکمه زیر کلیک کنید؛

پرسشنامه آماده پسا-رویداد