3 روش هوشمندانه برای ارسال فرم‌های نظرسنجی به مشتریان

۱۳۹۸/۰۶/۰۲
title

این روزها نظرسنجی‌های چهره به‌ چهره دیگر جوابگوی کسب و کارهای بزرگ نیست! استارتاپ‌های زیادی به مدد اینترنت پا به مصاف کسب وکارهای سنتی گذاشته‌اند و خیلی زود توجه هزاران نفر را جلب کرده‌اند. بدون تردید نظرسنجی از تعداد زیاد افراد جامعه هدف نیازمند استفاده از شیوه‌های خلاقانه‌تر است. برخی از این روش‌های نوین عبارتند از:


1-یک کد QR ارسال کنید

کدهای QR از سال 1994 استفاده می‌شوند و کاربران زیادی به آن توجه نشان می‌دهند. طبق بررسی‌هایی که در ایالت متحده صورت گرفته، 34درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند و 46درصد از کاربران تبلت در طی سال 2017 حداقل یک کد QR را اسکن کرده‌اند. ارسال نظرسنجی از طریق ایمیل عالی است ولی چرا از QRکد برای جمع‌‌آوری داده ها استفاده نمی‌کنید؟ این تجربه‌ای است که شرکت اپل آن را انجام داده و بسیار موفقیت آمیز بوده است.

کاربران دیگر نیازی به تایپ کردن لینک فرم نظرسنجی یا پرسشنامه آنلاین شما ندارند و با اسکن کردن کد QR می‌توانند وارد فرم شما شده و آن را تکمیل کنند. این روش برای فروشگاه‌ها و حتی چاپ در بنرهای تبلیغاتی سطح شهر بسیار مفید است و حتی با ایجاد کدهای مختلف می‌توانید منطقه جغرافیایی کابران تکمیل کننده پرسشنامه یا نظرسنجی‌تان را نیز به سادگی ردیابی کنید.

در ویفُرم به سادگی می‌توانید کد QR مربوط به فرم خودتان را از قسمت "انتشار" ایجاد کنید و آن را در دسترس کاربران قرار دهید.


2- ارسال فرم‌ها توسط ایمیل

جمع‌آوری داده‌ها از طریق ایمیل این امتیاز را دارد که می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف نظر مشتریان را بپرسید. شیوه کار خیلی ساده است: اطلاعات مشتری‌ها را در سیستم ذخیره کنید و یک فرم نظرسنجی آنلاین توسط ایمیل ارسال کنید. فرق این ایمیل با بقیه ایمیل‌ها اینست که مشتری با کلیک روی پاسخ به صفحه اول نظرسنجی‌ها هدایت می‌شود و می‌تواند در همه نظرسنجی‌ها شرکت کند.

 

3- نظرسنجی را از وب سایت خود شروع کنید

برای تست محصول جدید یک فرم نظرسنجی را در وب‌سایت قرار دهید به این ترتیب همه کاربرانی که وارد وب سایت شده‌اند می‌توانند این فرم را تکمیل کنند. این یک تاکتیک عالی برای جمع‌آوری داده‌های بسیار زیاد از کاربران واقعی سایت است. برای مثال از بازدید کننده‌ها بخواهید اشکالات محصول را به کمک فرم نظرسنجی به شما اطلاع دهند.